Summa sidvisningar

torsdag 29 december 2011

Julklappar # 1

Här är en tygpåse jag sydde till min mamma i julklapp.
 Jag tycker såna här påsar är super praktiska, alltid när man ska nånstans är det något man ska ha med sig och det är ju lite stiligare att bära sina saker i en sån här än i en plastpåse från Ica.
Jag gillar verkligen effekten den påsydda grytlappen ger och det är ett fint sätt att använda och visa upp fint gammalt hantverk som man annars inte vet vad man ska göra av.
Jag blev så förtjust i den att jag egentligen ville behålla den själv, det är ju ett gott betyg om något man ska ge bort.


Det randiga tyget kommer från gömmorna, klövertyget är från Ohlssons, grytlapp och band är återbruk.


Passar på att visa min nya mössa också, är helt betagen i skyar tyget från Znok.



Som en fin detalj sydde jag fast en bit av Znoks violband i sömmen.



Tyg och band från Znok som sagt.
Det blev många mössor sydda under december, jag ska visa upp fler av dem som fastnat på bild så småningom.