Summa sidvisningar

torsdag 5 januari 2012

Tygpyssel till barnrum

Jag tänkte bjuda på en sneak peak från lillasysters rum här hemma. Självklart lite vimplar i härliga retrotyger! Till vimpeln i mitten offrade jag en liten bit av mitt absoluta favorittyg, Pompeja.


Man kan förändra så otroligt mycket i ett rum med hjälp av lite textil, det sätter liksom det där lilla extra piffet.

Här är en gammal prylhylla jag pimpat med hjälp av tyg, färg och och lite tapet. Man behöver ju inte sy hela tiden... Under julen flyttade det in ett helt gäng små troll i hyllan, och trollet som står ovanpå har även en hel kollektion med trollkläder i alla möjliga färger.
Jag är väldigt förtjust i ljusstakarna som står ovanpå, så söta.


Barnen tycker det är fantastiskt spännande med alla små saker och mönster man kan titta på, hyllan har blivit en stor favorit.


Här är ett annat loppis fynd som fått nytt liv med lite färg och så har jag klippt ut ett äpple i tyg och limmat på med vanligt limstift. Här kan man hänga viktiga saker som små handväskor och tygpåsar att ha leksaker i.


Dom här sydde jag av en gardinkappa, pompom bandet satt redan på, mycket praktiskt.
Jättebra att stoppa ner gosedjur som ligger och dräller, eller bra att stoppa ner leksaker i och ta med om man ska ut och fara. Ibland vill det följa med leksaker från barnens rum till undervåningen och leka, och vips så har dom spridits för vinden och ligger överallt!!
Leksaker kan göra en tokig, så dom här fungerar som en slags kollektivtrafik för leksaker här hemma, leksakerna transporteras så fint upp och ner för trappen till olika delar av huset.
Mer tygpåsar åt barnen!
Tänkte jag skulle sy upp en gäng såna här och lägga ut i min lilla butik som håller på att ta form.
 Den är inte riktigt färdig än, så fort den är det hojtar jag till.
Håller också på att fota mina tyger så man kan välja och vraka när man beställer.
Jag försöker också lära mig redigera bilder och utforma bloggen så att den ska se trevlig ut, och det går sakta men säkert framåt.
Det är fullt upp med andra ord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar