Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2012

En massa mössor

Sista tiden har det inte funnits så mycket tid över för varken symaskiner eller bloggande.
Vi har börjat plugga på heltid bägge två här hemma och det har varit, och är fortfarande en omställning med allt runt omkring.
Men mössor har det blivit ett gäng som ni får hålla tillgodo med så länge.


Min lillasyster visar sin mössa hon fick av tomten.


En mössa till lillasyster här hemma, sydd i ekologisk stretch frotté. Ofodrad då jag tycker det blir alldeles för tjockt och bylsigt att fodra frotté, så den får nog bli en hyllvärmare tills våren är i antågande. Om jag inte minns helt fel tror jag tyget kommer från JNY.



Sen har vi två mössor i JNY.s molntyg som har blivit födelsedagspresenter. Tänk att molnen är ett sånt där tyg man inte kan tröttna på, och jag tycker det passar väldigt bra till vuxna också.
Den bruna mössan är sydd i Znoks skyar och är en beställning.
Jag har fått ettiketter att sätta på kläderna och jag är nog ganska nöjd med hur dom blev, enkla och rena i utformningen.

Sydde ett litet bebiskit häromdan men det bjuder jag på en annan dag, kanske i morgon om tid finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar