Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Julklappar #2

Här är julklappar jag sydde till mina egna barn, varsin mössa med matchande halsduk till.
Jag gillar den här modellen på halsduk, den värmer bra utan att bli bylsig och vara i vägen när man leker.



Mössorna är sydda i dubbel jersey och fodrade med fleece. Jag har valt att inte fodra hela mössan utan bara en remsa så det täcker upp över öronen, tycker mössan blir så toppig om man fodrar hela.
Föredrar när det är lite baggy.
Halsdukarna är fodrade med tjock och go polarfleece på baksidan och har tryckknappar för att reglera storleken.
 Överdelen på halsduken vändsydde jag för att slippa få en hård söm som skaver mot hals och haka.



Tyget kommer från Znok och fleece från Stoff o Stil.
Få se om vi kan få till några livebilder så småningom.
Jag vill passa på att tacka för alla glada hejarop och uppmuntrande ord jag fått sen jag startade bloggen. Det gör det hela mycket roligare!