Summa sidvisningar

måndag 9 april 2012

Äppel päppel påsar


Sista tiden har jag fått en del beställningar på namnpåsar, väldigt roligt såklart. Och dom är roliga att sy, härligt när man ska kombinera tyger och välja och vraka bland spetsdukarna.
Just den här påsen fick jag fria händer på, och jag valde ett slitstarkt denimtyg som jag kombinerade med äpplen. Som handtag och foder blev det ett av mina favoriter, ett retrotyg i brunt och en mild lila nyans. Bokstäverna är i samma tyg.



Beställerskan ville också ha en kulpåse till sin andra dotter, och jag valde likanande tyger men i andra färger. Här tog jag en styvare denim, kulor är ju tungt och av efarenhet vet jag att en kulpåse får stå ut med en del. Matchade med gröna äpplen, bokstäver och foder är i samma gröna tyg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar