Summa sidvisningar

söndag 27 maj 2012

Somriga shorts

Att sommaren har kommit är det väl ingen som missat, och jag trodde vi var ganska redo för soliga dagar. Men icke, det var liksom tomt i barnens lådor när jag började leta efter alla shorts, t-shirts och klänningar som borde legat där. Och en trasig tvättmaskin gör inte saken bättre.
 Igår fick jag sytt två par nya shorts (eller vad det nu är) till den lilla ungen. Mudden slutar strax ovanför knät, men vidden gör att man kan dra upp mudden lite så dom blir kortare om det är varmt, eller om det är en kylig kväll går det att dra ner den nedanför knät.
 Passade på under rösträkningen igår kväll/natt, det brukar ju vara ganska segdraget men för en gångs skull var det ju lite spännande!


Dom här är sydda i stretchdenim som är tunn och sval, fräscht med röda muddar till.




Upp och ner, orkar inte bråka med datorn...
Och dom här är sydda i ett favorittyg som jag annars håller hårt i, tycker vitt känns somrigt till.


Båda paren fick godkännt och dom bruna åkte på så fort vi vaknade.
Dom i denim är lite kortare, tänkte testa vilket som blir bäst. Sista halvåret har jag inte hunnit sy så mycket mer än mössor till mina egna barn, har sytt beställningar på löpande band.
Så i sommar har jag bestämt mig för att sy det jag har lust till, inte det jag måste.
Nästa helg blir det nog en på-allvar-ta-tag-i-att-sy-till-barnen helg.
Hoppas ni får en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar