Summa sidvisningar

söndag 3 juni 2012

Pytteklänning och annat smått

Igår fick jag massor gjort, inte bara sytt utan här hemma också. Gött!
Vi har ju levt utan tvättmaskin i tre veckor men i torsdags kom den äntligen, den nya tvättmaskinen.
Vi installerade den och allt verkade tipptopp tills vi insåg att ett rör under diskhon läckte, och till slut insåg vi att vi behövde nog en rörmokare för att fixa röret. Vi bor i en bostadsrätt så man är lite försiktig med att försöka greja sånt själv. I alla fall kom det en kille och löste problemet så igår tvättade jag som en galning, det blir nog samma idag. Natten bjöd på en omgång nerkissade sängkläder, rubbet, inklusive täcke och kuddar.
Men mellan maskinerna igår hann jag med att sy lite beställningar, bland annat den här lilla, lilla klänningen i stl 56 som ska till en liten färsking.



Det är samma tyg på insidan fast mönstret är inte riktigt samma, så man kan vända på den och välja sida. Det är mer lila i blommorna, men det framkommer inte riktigt.
Vit snedslå och lila knappar blev sött till.


Det här skulle till ett sykonpar där storebror är runt 3-4 år så jag förstorade mitt dregglis mönster för att testa en större variant som blir mer "scarfig". Jag är nöjd med resultatet och ska göra såna här till min egen tråring till hösten. Konstigt att man inte tänker på sånt själv förrän man blir tillfrågad.


Det blev även ett brunt set som ska till en annan beställare...


som också ville ha två matchande giraffset till små pyttisar.

Nåt som är tråkigt men samtidigt väldigt roligt är att mina namnlappar är slut och det tar ca tre veckor innan jag får nya. Dålig planering...
Det som är bra är att jag faktiskt beställt nya, med en ny finare design som jag är supernöjd med.
Så nu är det bara att vänta alltså....

Trevlig söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar